Nederlands

Eenvoudig retourneren – 24/7 livechat

Tuinbroek en de bioscoop

Hebben we films van alle genres, alle tijdperken en alle stijlen gezien? Ja natuurlijk. We waren onder de indruk van het verhaal, de personages en ook de stijl!

Maar heb je goed gekeken wie uiteindelijk de hoofdrol wint , gedragen door de hoofdrolspeler of door het plot? DE Tuinbroek! Twijfel je eraan? Ik bied je daarom een ​​kleine rondleiding langs de beroemdste films en/of de meest illustere personages op het grote of kleine scherm, je zult verrast en verrukt zijn van dit bewijs: Tuinbroek vergezellen ons in ons dagelijks leven en in onze verbeelding via het web ! Dus hier is een kleine rondleiding door de filmbibliotheek van onze collectieve geest, die dit essentiële kledingstuk belicht , zonder welke het personage niet zo opvallend zou zijn om zijn verhaal zo goed op te nemen...

Laten we, zonder al te veel vast te houden aan de chronologie, eens kijken of mijn veronderstelling juist blijkt te zijn en of de Tuinbroek niet de identificerende ster zou zijn van de Hollywood-films die ons ontroerden, aan het lachen of huilen maakten, die ons uiteindelijk genoeg raakten voor de wij herinner het me nog lang.

1 - La Salopette, eerste rol in de bioscoop

Dus, laten we beginnen met een beetje ernst, en in de archieven graven! Laten we ook een realistische, dramatische film aanpakken. Ik liet je Charlie Chaplin herinneren, in "Modern Times" . Vergeet niet dat hij een vuile, flodderige, gestreepte Tuinbroek draagt, typerend voor de meest praktische, vormeloze werkkleding met meerdere zakken . En hoe dan ook, het had niets anders kunnen dragen dat zo waar is, over de slijtage en de moeizaamheid van de arbeiders van de moderne tijd... Het was bijna 100 jaar geleden! Ze was er al, onze kleine rijzende ster van de stille cinema, maar wat veelzeggend. Efficiënt, dit kledingstuk dat we assimileren met tegenspoed, lopendebandwerk, winstgevendheid en repetitieve gebaren. Kijk eens wat het geworden is in onze winkel , deze gestreepte Tuinbroek, die er niet meer zijn om ons aan het huilen te maken, maar sorry Charlie, om ons trendy en vrije tijd, lente en wandelingen te kleden!

Dus laten we vandaag glimlachen en ons een ander cinematografisch register herinneren, een andere ster, maar dezelfde Tuinbroek:

Het is dus gestreept, het is blauw en wit , het wordt op het podium gedragen door een man van het volk, die ons op het podium aan het lachen maakte en huilde in "Tchao Pantin". Het is Coluche's Tuinbroek , degene die witter dan wit wast in de knopen van het wasgoed... Deze Tuinbroek bracht ons naar de emotie van gelach, hoon, ongefilterde humor, politiek en serieuze zaken die iedereen aangaan. Het heeft ons ontroerd, ons bewust gemaakt van alle ellende van onze tijd, die van mensen die honger hebben en die hoop herwinnen dankzij de vrijgevigheid van de Restos du Cœur. Tuinbroek zijn de kleren van het hart , van gevoeligheid, van vrijgevigheid.

Denim blauwe regenjas Tuinbroek

We zien het, twee komieken, uit verschillende tijdperken maar identieke sociale onderwerpen, dezelfde Tuinbroek, vaandeldrager van nobele emoties , van de gevoeligheid en grootsheid van de gevoelens van de mens, een mooie ziel, gehuld in een beschermende en universele Tuinbroek.

Laten we teruggaan naar onze Hollywood-cinema, terwijl we de uitdrukking van mooie gevoelens en de kracht om goed te doen behouden, de film werd uitgebracht in 1999, overgenomen uit het boek van Stephen King, "The Green Line" , een film waarin Mickael Duncan een veroordeelde speelt tot de dood die zal bewijzen dat hij onschuldig is aan de misdaden waarvan hij wordt beschuldigd... Hij is een reus met een zuiver hart, en in dit fantasiedrama herinneren we ons wat hij draagt, nietwaar? Ook Tuinbroek... In dit tijdloze blauw kleedt ze een goede, genereuze man, die zal vergeten dat hij goed doet en zijn folteraars aflost. Is hij begiftigd met een goddelijke missie, met een hart dat zo zuiver is dat de Tuinbroek, in dit voorbeeld, die is van de arbeider die werkt om mensen beter te maken en om de wijsheid en gevoelens van de gewone man te sublimeren? Wat een mooie intentie en wat een mooie jurk voor een mooi verhaal... Het is de Tuinbroek van positieve gedachten , van liefde voor de naaste, van zelfopoffering. Als de kleur neutraal is, verspreidt hij ongetwijfeld de hele regenboog van pure acties die het leven mooier maken!

En om in de mooiste gevoelens van de menselijke natuur te blijven, maar in een gelukkiger modus, laten we samen kijken welk nieuw meesterwerk zulke mooie gedachten kan illustreren door te leunen naar films uit de jaren 2000 tot vandaag.

De Tuinbroek in de bioscoop

2 - De Tuinbroek van de jaren 2000 in de 7e kunst

Het is een musical uit 2008, wereldberoemd, gedragen door de liedjes van de groep ABBA , met Meryl Streep in "Mamma Mia!" , wie zit er in Tuinbroek !!!!! En ja, essentiële ster van de gelukkige momenten van het bestaan, de tuinbroek kleedt onze Amerikaanse ster in deze komedie en geeft hem bohemien en eeuwige jeugd!!! Op levendige ritmes zingt en danst ze en neemt ze ons mee in een wervelwind van optimisme en frisheid ... Het is een grappige en ontroerende film, en de omvang van het acteerwerk van mevrouw Streep wordt enorm vergemakkelijkt door wat ze draagt! Actief, gevoelig, mooi, we weten niet meer of we het over de actrice of de tuinbroek hebben, tenzij de tuinbroek een integraal onderdeel is van het acteerwerk van de actrice, en die twee, ze worden één !

La salopette est bien l'incontournable de nos émotions représentées dans les films culte de notre époque, et si elle touche nos cœurs d'adulte, elle sait aussi s'approcher et devenir l'indispensable de l'enfant resté un peu en chacun de wij. Daarom is een universeel personage ook versierd met een Tuinbroek en ligt het voor de hand om elke rol die ons raakt te herkennen en te benaderen, zolang we onszelf maar herkennen, al was het maar door de habijt, die voor een keer bij de monnik past!

Dus hier is, voor de kleintjes,... en ook voor de ouderen, een essentiële referentie: ze zijn klein, ze zijn geel en blauw, ze zijn vriendelijk, ondeugend, spelers, werkers en avonturiers wat zijn dat? De MINIONS , zo veel, zo verschillend en zo goed gekleed, allemaal hetzelfde, met een geel topje en... Blauwe Tuinbroek ! De beroemde, de enige, de unieke, degene die iedereen kent en herkent! Ze hebben hun eigen, unieke taal en zijn uniform gekleed in deze fantastische Tuinbroek . Hoe kunnen we ze ons vandaag anders voorstellen? Het is onmogelijk ! En zonder deze Tuinbroek die naar elk van de volgelingen gaan, ongeacht hun onwaarschijnlijke lichaamsbouw, zouden we ze hebben behouden als een personage dat nu een integraal onderdeel is van onze tederheid en plezierkapitaal ? Ik weet het niet zeker... De volgelingen komen volledig uit de verbeelding op een achtergrond van realiteit, deze kleine Tuinbroek bestaan ​​en maken ze zo geloofwaardig voor ons, allemaal net zo goed als ze zijn.

Minion Tuinbroek

Op wat Coluche zegt, waar zijn de emoties die worden overgebracht door Meryl Streep, Mickael Duncan of Charlie Chaplin?

Inderdaad, de gemeenschappelijke accessoire voor de situaties die in deze voorbeelden worden geïllustreerd, is natuurlijk een Tuinbroek! En toch zijn de scenario's anders, de rollen, de tijden, het publiek... Wat valt ons op? Er is nog een gemeenschappelijk punt in al deze films en animaties die de Tuinbroek begeleiden. Laten we niet bang zijn voor kortere wegen, dit zijn de menselijke waarden , zoals rechtschapenheid, eerlijkheid, vrijgevigheid, eer genaaid op de Tuinbroek die aan de huid van elke acteur kleven! Gehumaniseerd met de tuinbroek, deze tweede huid, die ons identificeert met alle rollen van het leven, is het slechts een stap om te zeggen dat de tuinbroek, net als onze emoties, de eeuwen en tijdperken doorstaat, en dit over te brengen dat er het beste is in elk van ons.

We kunnen dus zeggen dat de bioscoop inderdaad de 7e kunst is, maar Tuinbroek zijn de 8e , die van leven en geluk voor iedereen!!!

Tuinbroek en de 7e kunst

laat een reactie achter
Houd er rekening mee dat opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.